Звіт про проведення внутрішньої оцінки якості та моніторингу надання соціальних послуг у КУ « Центр Надання Соціальних Послуг» Успенівської сільської ради у 2024 році
Звіт про проведення внутрішньої оцінки якості та моніторингу надання соціальних послуг у КУ « Центр Надання Соціальних Послуг» Успенівської сільської ради у 2024 році
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 року № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг та у відповідності до наказів Міністерства соціальної політики України від 13.11.2013 № 760 « Про Затвердження державного стандарту догляду вдома», наказу директора центру від 04.01.2022 року № 5-од «Про проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, призначення відповідального та створення комісії з проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг» здійснено роботу з проведення внутрішньої оцінки якості (далі оцінка) та моніторинг соціальних послуг в період з 01.01.2024 року по 31.12.2024 року.
Опитано 100 % отримувачів соціальної послуги догляду вдома.
Оцінка якості та моніторинг здійснювались по послузі догляд вдома.
Сім соціальних робітників надають соціальні послуги особам похилого віку та особам з інвалідністю у 5 селах Успенівської громади.
Одним із критеріїв проведення оцінки якості надання соціальних послуг є самооцінювання працівників центру. За результатами перевірки працівники центру задоволені своєю роботою, готові працювати краще і підвищувати свій рівень кваліфікації.
Щомісяця на нарадах з працівниками центру проводиться аналіз щодо якості надання соціальних послуг. Спостереження за процесом надання соціальних послуг відбувається при планових перевірках, які фіксуються в актах перевірок. Проведено 4 виїзних перевірок виконання посадових обов`язків соціальних робітників до 63 підопічних. За період проведення оцінки скарг не надходило.
Протягом звітного періоду у 2024 році надано 20950 послуг безкоштовно, здійснено 6955 відвідування, та витрачено 880153 хвилина.
Для проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися показники якості соціальної послуги догляду вдома, наведені у додатку 4 Державного стандарту догляду вдома.
Використовувалися такі методи оцінки: опитування шляхом відвідування підопічних вдома з метою отримання відгуків стосовно організації послуги догляду вдома, співбесіди, заповнення анкет.
За звітний період у 2024 році було виявлено та обслужено 63 непрацездатних громадян, з них: похилого віку - 47 осіб; з інвалідністю - 18 осіб; одиноко проживаючих – 41 особи.
Станом на 31.12.2024 року фактично обслуговуються – 57 осіби, з них: ІІІ гр. рухової активності – 47 особа, ІV гр. рухової активності – 9 особи, V гр. рухової активності – 1 особи.
Оцінка якості соціальних послуг визначалась із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг були застосовані наступні показники:
- адресність та індивідуальний підхід,
- результативність,
- своєчасність,
- доступність та відкритість,
- повага до гідності отримувача соціальної послуги,
- професійність.
Адресність та індивідуальний підхід: комісією перевірено особові справи отримувачів соціальних послуг. Всі особові справи підопічних (63 осіб) містять договір, акти оцінки потреб сім`ї/особи, у кожній справі є діючий індивідуальний план. Індивідуальні плани надання соціальних послуг відповідають визначеним індивідуальним потребам отримувачів послуг, з урахуванням групи рухової активності. Індивідуальний план складений за новою формою у двох примірниках (один примірник знаходиться у отримувача послуги, другий залишається в особовій справі отримувача).
Результативність: згідно проведеного опитування, в тому числі і телефонного, 100% опитаних підопічних задоволені соціальною послугою догляду вдома, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувача соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась. Комісією встановлено, що оцінка якості надання соціальних послуг персоналом (самооцінка) здійснюється постійно. При перевірці якості обслуговування директором центру проводиться спостереження за процесом надання послуг. Пропозиції по удосконаленню роботи розглядаються щомісяця на нарадах з працівниками центру.
Письмових скарг зі сторони підопічних не було.
Своєчасність: рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмову у її наданні приймається протягом 10 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувача соціальної послуги або його законного представника з урахуванням здійснення оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги.
Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома.
Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома фахівцем та соціальним робітник проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану (за потреби). Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги вдома здійснюється один раз на рік.
Після прийняття рішення про надання соціальної послуги догляду вдома укладається договір про її надання, який підписується у двохсторонньому порядку.
Доступність та відкритість: власного приміщення центр немає, розташований у приміщенні Успенівської сільської ради. Приміщення центру відповідає санітарним нормам.
Повага до гідності отримувача соціальної послуги: під час проведення внутрішнього моніторингу та згідно проведених опитувань, в т.ч. і по телефону, отримувачі соціальної послуги догляду вдома задоволені роботою соціальних робітників.
Працівники центру ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману у процесі виконання службових обов’язків. Випадків порушення договору не виявлено.
Професійність: штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації та відповідають Державному класифікатору професій.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувались кількісні показники соціальної послуги догляду вдома.
Робітники послуги Догляд вдома не проходили підвищення кваліфікації за звітний період у 2024 році.
Встановлено, що у кожного надавача соціальної послуги в наявності є медична книжка установленої форми (Ф-№1-ОМК).
Внутрішня оцінка якості надання соціальної послуги догляду вдома визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
Показники якісні |
Від 80% до 100% (добре) |
Від 51% до 79% (задовільно) |
Від 0% до 50% (незадовільно) |
|
|
|
|
Адресність та індивідуальний підхід |
«Добре» |
- |
- |
Результативність |
«добре» |
- |
- |
Своєчасність |
«добре» |
- |
- |
Доступність |
«добре» |
- |
- |
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
«добре» |
- |
- |
Професійність |
«добре» |
- |
- |
Показники кількісні |
Від 0% до 50% |
Від 51% до 79% |
Від 80% до 100% |
Кількість скарг та результат їх розгляду |
- |
- |
- |
Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома |
- |
- |
«добре» |
Кількість працівників, які мають фахову освіту |
- |
- |
- |
Кількість соціальних працівників, які пройшли атестацію |
- |
- |
|
Періодичність проведення моніторингу та оцінки якості |
- |
- |
«добре» |
Оцінка якості соціальних послуг в цілому
Узагальнений статус |
Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальну послугу |
«добре» |
Продовжувати роботу із суб’єктом |
«задовільно» |
- |
«незадовільно» |
- |
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальної послуги догляду вдома показники відповідають встановленому рівню – «Добре».
«добре» |
Продовжувати роботу із суб’єктом |
«задовільно» |
- |
«незадовільно» |
- |
Отже, у КУ «ЦНСП» Успенівської сільської ради проведено внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг та моніторинг соціальної послуги догляду вдома. Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників усі вищевказані соціальні послуги, що надаються центром відповідають встановленому рівню – «Добре».
За результатами проведеної оцінки якості соціальних послуг визначено напрямки для покращення якості надання соціальних послуг.
З метою покращення роботи необхідно вдосконалювати професійні навички, підвищувати кваліфікацію надавачів соціальних послуг, які працюють за Державним стандартом.
Звіт
про результати проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг консультування, соціальний супровід сімей (осіб), які перебувають в складних життєвих обставинах, соціальнийсупровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування
На виконання постанови Кабiнету Miністрів України вiд 01.06.2020 року № 449 «Про затвердження Порядку проведення монiторингу надання та оцiнки якостi соцiальних послуг», наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», наказу директора Центру Надання Соціальних служб Успенівської сільської ради від 30. 01. 2024 року №5 «Про проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг» за 2024 рік організовано та проведено внутрішню оцінку якості соціальних послуг (далі – внутрішня оцінка) сім'ям/особам вразливих груп населення, у т.ч. які перебувають в складних життєвих обставинах, яким надаються соціальні послуги «Центром Надання Соціальних Послуг» Успенівської сільської ради.
Метою внутрішньої оцінки було визначення відповідності надання соціальних послуг Державним стандартам та потребам отримувачів; удосконалення діяльності роботи з організації та надання соціальних послуг.
Предметом внутрішньої оцiнки є соцiальнi послуги: консультування, соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування.
Для забезпечення даного напряму роботи було здійснено наступні заходи:
- проведено самооцінку фахівців, залучених до надання соціальних послуг;
- затверджено склад комісії з оцінки якості соціальних послуг до складу якої включені працівники Центру;
- заповнення анкет - опитувальник для вивчення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг.
Для проведення внутрішньої оцінки застосовувались наступні методи оцінки якості соціальних послуг: опитування отримувачів соціальних послуг, співбесіди, аналіз звернень, також проводилось телефоне опитування та анкетування. Також під час внутрішньої оцінки було проведено:
— аналіз інформаційно-методичного забезпечення, забезпечення приміщенням, обладнанням для надання послуги, кадрових ресурсів;
— спостереження за процесом надання соціальних послуг;
— робочі наради;
— вивчення документації.
— аналіз особових справ сімей, які перебували під соціальним супроводом;
— аналіз звітів за результатами соціального супроводу сім’ї/особи.
Пріоритетні завдання у проведенні оцінки полягали у:
- дотриманні вимог до соціальних послуг, встановлених Державними стандартами;
- підвищення рівня професійної компетентності персоналу;
- дотримання встановленого рівня якості соціальних послуг та його підвищення;
- визначення результативності надання соціальних послуг;
- виявлення випадків порушення чи недотримання законодавчих та нормативно-правових актів, що регулюють надання соціальних послуг, вжиття заходів щодо їх усунення та аналіз причин, внаслідок яких відбулися такі порушення;
- виявлення позитивних і негативних тенденцій у процесі надання соціальних послуг, підготовка пропозицій щодо вдосконалення процесу надання соціальних послуг й поширення успішного досвіду.
Оцінка проводилася за наступними показниками якості:
- адресність та індивідуальний підхід;
- результативність;
- своєчасність;
- доступність та відкритість;
- зручність;
- повага до отримувача;
- професійність.
За кожним показником якості, за відповідними критеріями оцінювання, з врахуванням результатів опитування, спостереження за процесом надання соціальної послуги, перевірки документації, на підставі співвідношення оцінки до загальної кількості залучених до перевірки отримувачів, виставлялася оцінка якості, виражена відсотковим еквівалентом.
Відповідно до Методичних рекомендації з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, відсотковий еквівалент від 80% до 100% відповідає статусу «добре», від 51% до 79% відповідає статусу «задовільно», відсотковий еквівалент нижчий за 50% відповідає статусу «незадовільно».
Показники якості соціальної послуги «консультування» |
||||||
Адресність та індивідуальний підхід |
Результа-тивність |
Своєчас-ність |
Доступність |
Зручність |
Повага до |
Професій-ність |
«Добре» 100% |
«Добре» 92% |
«Добре» 100% |
«Добре» 90% |
«Добре» 100% |
«Добре» 100% |
«Добре» 96% |
Узагальнений статус «Добре»
Показники якості соціальної послуги «соціальний супровід сімей (осіб), які перебувають в складних життєвих обставинах»
|
||||||
Адресність та індивідуальний підхід |
Результа-тивність |
Своєчасність |
Доступність |
Зручність |
Повага до |
Професійність |
«Добре» 100% |
«Добре» 90% |
«Добре» 90% |
«Добре» 90% |
«Добре» 100% |
«Добре» 100% |
«Добре» 100% |
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнений статус «Добре»
Показники якості соціальної послуги «соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування»
Адресність та індивідуальний підхід |
Результа-тивність |
Своєчасність |
Доступність |
Зручність |
Повага до |
Професійність |
«Добре» 100% |
«Добре» 100% |
«Добре» 100% |
«Добре» 95% |
«Добре» 100% |
«Добре» 100% |
«Добре» 100% |
Узагальнений статус «Добре»
Згідно проведеної оцінки встановлено, що отримувачі соціальних послуг задоволені їх якістю, зокрема:
1. Адресність та індивідуальний підхід.
Для кожного отримувача послуг визначені потреби та складені відповідні індивідуальні плани, в переважній більшості випадків плани повністю відповідають потребам отримувача соціальних послуги, перегляд планів здійснюється відповідно до вимог Державних стандартів. Показники адреснiсть та iндивiдуальний пiдхiд повнiстю задовольняють потреби отримувачiв послуг.
Оцiнка якостi показника адреснiсть та iндивiдуальний підхід по всім проаналізованим соціальним послугам відповідає статусу "добре" (100%).
2. Результативність.
Проводиться опитування отримувачів соціальних послуг, збір відгуків та пропозицій та реагування на пропозиції, вибірковий аналіз індивідуальних планів та соціальних карток роботи з сім'ями/особами, що перебувають в складних життєвих обставинах.
Протягом 2024 року послугу консультування надано 67 сім’ям з дітьми/особам. Вибірковий аналіз індивідуальних планів показав, що прийняття рішення щодо надання соціальної послуги консультування, надання соціальної послуги відбувається у строки та терміни, визначені Державним стандартом.
Згідно з проведеним опитуванням 35 з 35 (100%) отримувачів послуги задоволені наданням послуги соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, що відображається покращенням їх емоційного, психологічного, позитивними змінами у родині отримувачів послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга не надавалась. Скарг від отримувачів послуги не надходило. Частка отримувачів послуги, які повторно отримують послугу соціального супроводу від загальної кількості отримувачів цієї послуги становить 14% («задовільно»).Частка отримувачів послуги, які не набули належних навичок справлятися зі складними життєвими обставинами від загальної кількості отримувачів послуги становить 14 % («добре»). Частка отримувачів послуги, які набули навичок справлятися зі складними життєвими обставинами та мінімізувати їх наслідки від загальної кількості отримувачів послуги становить 26 % («добре»). На території громади проживає 12 сімей опікунів, піклувальників в яких виховується 20 дітей, 1 сім’я ДБСТ в якої виховувалось 8 дітей, тепер станом на кінець року 6 дітей, дві дитини виведені с ДБСТ у зв’язку набуттям повноліття. Ці сім’ї знаходяться під контролем Центру.
Оцінка якостi показника результативність по всім проаналізованим послугам вiдповiдає статусу "добре"(90% - 100%).
3. Своєчасність.
Рішення про надання соціальних послуг приймається вчасно, протягом 10 днів з моменту звернення отримувача соціальної послуги або його законного представника з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги. Здійснення оцінки потреб отримувача та складання індивідуальних планів здійснюється з дотриманням термінів, двосторонній договір підписується з кожним отримувачем вчасно, а строки та терміни надання соціальних послуг відповідають зазначеним у індивідуальних планах.
Оцiнка якостi показника своєчаснiсть по всім послугам вiдповiдас статусу "добре"(100%).
4. Доступність та відкритість.
Розташування Центру Надання Соціальних Послуг Успенівської сільської ради є вдалим, він розміщений на першому поверсі будівлі селищної ради, яка знаходиться в центрі села Успенівка. На території є місце для паркування транспортних засобів. Приміщення Центру відповідає санітарним та протипожежним вимогам. Також інформація щодо заходів, послуг «ЦНСП» постійно висвітлюється на сайті Успенівської громади.
Оцiнка якостi показника доступнiсть та вiдкритiсть вiдповiдає статусу "добре"(90%).
5. Повага до отримувача.
Згідно проведених опитувань, в т.ч. і по телефону, отримувачі соціальних послуг задоволені роботою працівників Центру. Отримані схвальні відгуки та подяки за якісну роботу працівників. Під час надання соціальної послуги працівники установи дотримуються конфіденційності, поваги до гідності отримувача соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій.
Оцiнка якостi показника повага до отримувача відповідає статусу "добре"(100%).
6. Професійність.
У Центрі затверджено штатний розпис в кількості 1 посади, кількість фактично працюючих станом на 30.12.2024 року 1 особа, що становить 100 % від загальної кількості затверджених посад. У наявності розроблені посадові інструкції, працівник ознайомлен зі своїми посадовими інструкціями під особистий підпис. Наявні діючі правила внутрішнього трудового розпорядку та регламент роботи, з якими ознайомлен спеціаліст під підпис. З метою підвищення кваліфікації, протягом 2024 року працівник Центру приймав участь в онлайн та офлайн семінарах, тренінгах, які були організовані Одеським обласним ЦСС, Білгород-Дністровською районною адміністрацією, ФРА та рядом громадських організацій, а також приймали участь у вебінарах, онлайн-конференціях та тренінгах з метою підвищення професійної компетенції. У особових справах працівника містяться копії документів про освіту, яку він отримав.
Оцiнка якостi показника професiйнiсть вiдповiдас статусу "добре"(90%).
Окрім якісних показників, оцінка якості надання соціальних послуг проводилася і за кількісними показниками: наявність скарг і подяк, кількість задоволених звернень з надання соціальних послуг, періодичність здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг.
Оцінка кількісного показника „кількість скарг”: від 0 % до 20 % - статус „добре”, від 21% до 50 % - „задовільно”, від 51 % до 100 % - „незадовільно”.
Кількісний показник соціальних послуг консультування, соціальний супровід сімей (осіб), які перебувають в складних життєвих обставинах,соціальнийсупровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, соціальна профілактика, представництво інтересів відповідає статусу «добре».
Оцінка якості соціальних послуг в цілому.
Загальна оцінка показників якості соціальних послуг, які надаються у КУ «ЦНСП» Успенівської сільської ради згідно оцінки якісних та кількісних показників відповідають статусу «добре»:
Узагальнений статус |
Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальні послуги
|
«добре» |
Продовжувати роботу із суб’єктом |
«задовільно» |
- |
«незадовільно» |
- |
Заплановані заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості надання соціальних послуг:
- продовжувати роботу щодо виявлення сімей/осіб, які опинилися в складних життєвих обставинах з метою надання комплексу соціальних послуг для мінімізації або подолання СЖО.
- своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальних послуг та інших необхідних форм та забезпечувати оформлення документації відповідно до вимог законодавства;
- проводити відповідну роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду скарг і звернень отримувачів соціальних послуг;
- проводити роз’яснювальну роботу та навчальні семінари для фахівців із соціальної роботи, підвищувати рівень надання соціальних послуг;
- в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази Центру, продовжувати забезпечення працівників канцелярським приладдям, засобами захисту та іншим;
- провести роботу по залученню меценатів, громадських та благодійних організацій, підприємст, волонтерів для розширення організації надання соціальних послуг;
- підготувати та провести широкомаштабну інформаційно-роз’яснювальну роботу з залучення якомога більше кількості громадян, які мають право на отримання соціальних послуг.
- провести нараду із працівниками Центру з метою оприлюднення результатів проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг;
- прилюднити на сайті Успенівської сільської ради результати проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг
Директор Віталіна ЛІТВІН